Visie

Het is onze visie dat veel klachten aan het houdings- en bewegingsapparaat vaak multifactorieel zijn. Een combinatie van een niet goed bewegend gewricht en een verlaagde belastbaarheid in combinatie met omgevingsfactoren zoals stress en spanning leiden tot toename van (pijn)klachten.

Een niet goed bewegend gewricht zorgt voor pijnprikkels, om die reden gaat u het gewricht vaak ontzien en ontstaat een verlaagde belastbaarheid. Een verlaagde belastbaarheid is vaak het gevolg van het niet goed functioneren van de stabiliserende spieren en dit leidt tot  compenseren met vermoeidheid als gevolg. Ook kunnen er pijnpunten ontstaan, zogenaamde ‘triggerpoints’.

Om een probleem aan het houdings- en bewegingsapparaat adequaat aan te pakken dienen therapeut en patiënt actief samen te werken. Door middel van manuele technieken zullen wij de beweeglijkheid van de gewrichten herstellen, triggerpoints behandelen en oefeningen instrueren om de functie van de gewrichten en spieren te herstellen.

Binnen onze praktijk zijn alle middelen aanwezig om u  en uw klacht optimaal te behandelen.  Zo zijn er naast fysiotherapeuten ook manueel therapeuten en cesartherapeuten werkzaam binnen de praktijk en beschikken wij over uitstekende trainingsfaciliteiten.

Het opnieuw ontwikkelen van klachten, een zogenaamd recidief, komt helaas vaak voor. Asymmetrie speelt daarbij een grote rol. Asymmetrie ontstaat bijvoorbeeld bij eenzijdige bewegingen of werkzaamheden achter de computer. Het is daarom vaak nodig om preventief door te blijven trainen, om die reden hebben wij Atlas Sports opgericht.